Sarapan RM 6000 !!

Assalamualaikum !!

ada org dlm umah tak !!!

**bgi salam dlam umah sendiri laakk..kekeke..

korang pernah makan Sarapan RM 6000 !!

oii..ubai oiii.. aku mkan pun stkt 10 hinggit jer sehari..masakan 6000.. gaji aku dua bulan laak tuhh..hahaha..

siyess.. ni betul2 terjadi dan hangat diperkatakan di media massa.

kisahnya macm nih ada sebuah kedai yg di minta utk menyediakan sarapan utk pak mentri kita.

dlm agaran 400 org .. so , tuan kedai pun buat laa masakan sperti di minta.. tuan kedai menambah lgi 200 utk jualan beliau hari tu .

so, hidngan utk 400 org di sediakan seperti biasa .. tp tk cukup shingga terpaksa amik lgi hidngan 200 utk di jual kepd pembeli lain . 

so, hidangan yg asal tuk 400 telah jadi tuk 600 org !! maka harga pun naik laa kan..

tp di khabarkan yg dtg bersama rombongan mentri tuh tk smpi seratus pun..ermm entahlaah..klau aku salah info bgtau tau..tkot gak tulis tp salah info.. stkt pembacaan ubai cm tu.. tp mknan yg di mkn tuk 600 siap bungkus lgi kott..

so, bila dah mkan..kena laa bayar..so, trkejut laa tukang mkan tu..setlah di bincng.. akhirnya tuan kedai bgi diskaun rm 500 ..

tp klau dah kena ngan jumlah yg dibeli..tk yh lah kata kedai tu letak harga mahal kn..

dah kenyang.so kna bayar.. hehehe..tk leh nk mkan free2..

last2 kedai ni kena seru dngan jabatan apa tah..*pnjng  sgt nma dia...lupo lak eden ni haa..

maka terfemes laa cite nih..msih belum setel lgi.. harap diorng dpt setelkan kes ni dngan cept..kdng2 atas sbb kita dok publish cite2 depa..mnybbkan hasil rezeki diorng terbantut laakk.. depa bukan org kaya..kan..

so,sama2 kita doa agar mereka berdamai dan masalah selesai !!


sekian, xoxo :P

p/s : lapaarr laa.. sapa nk belanja ubai makan 
nihhh.. :)


batch aku !!tp rmai lgi yg tk da rasanyaa :)


4 ulasan:

  1. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 214
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. dengo citer yang dtg makan melebihi yg diorang tempah mana x nya..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.