Kawan sehingga ke syurga [ Part 2 ]


aku menanti dia di cafe , sejam berlalu tpi wajah mahupun bayang azlin tak kulihat .. kenapa nihh ?? apa yang berlaku padanya ?? dia tak sihat kah ??

Nak telefon ke tak eh ?? aduhh , aku serabut nak fikir benda2 cm nih. " ok ,lagi 10 minit dia tk smpai .. aku call "

10 minit berlalu . aku nekad tuk menelefon azlin.

" Assalmualaikum " aku mula berbicara . tiada balas dari belah sana.

"azlin, wehh.. kau ok ker tak nih ?? aku dok tunggu kau dah sejam nih ?? "

" akuu... " tergantung di situ..ttba terdengar teriak nangis . aduh..aku bertambah risau..knap nihh !!

"kenapa ni azlin ? "


" mak aku terima lamaran kawan dia yg melamar aku dua hari sudah "

ALLAH !! lemah tangan aku bila dngar benda tu..nak terjatuh telfon bimbit aku . kali nih aku lak terdiam sendiri .

" haikal !! " azlin pulak memanggil nama aku.. " kenapa dengan kau nih , ttb dia jer "

"siapa laki tuh weh ? " soalan aku yg pertama .

"entah , aku tk tnya lak..aku mlas weh..aku pasrah jerr..tp "

"tapi apa ?

" walau aku tk dpt berkahwin dgn org yang aku sayang..aku tk kisah..asal ibu bapa ku redha itu jodoh aku "

aku kembali diam..

"hoiii , kaaal !! knapa dngan kau nihh..patut nya aku yg sedih..knpa lak kau yg terlebih emo laak nihh "

" Aku suka dekat kau ." aku berkta tegas. " aku nak sgt peristerikan kau , aku serius nih "

"tp cm na lak dngn lamaran kwan mak aku nihh..aku tk mau lawan ckap mak aku ". dlm hati azlin terpaut rasa syukur , rupanya bukan dia sorng ada perasaan kat haikal tp haikal juga ada perasaan kat dia.

" boleh aku jumpa dengan keluarga kau ?? " azlin terdiam dgar permintaan aku.

" makcik , pak cik .. kal suka sgt kat azlin .. kal nak sgt dia jadi isteri kal "

" bkan kami tk setuju haikal..tp kami dah terima lamaran kawan mak cik tuh..maafkan kami yaa haikal"

aku duk terdiam kaku.. " kal , bunga bukan sekuntum..da lagi kat luar sana..insyaallah mereka lebih baik dari azlin untuk kau haikal "

aku tersenyum walau terpaksa ..

Telefonku berbunyi .." Ummi " nama yg tertera di skrin .. " Assalamualaikum ummi " aku bula berbicara .. "waalaikumsalam , kal cm mna ?? sihat ker nihh ?? "

"ok jer , ummi lak cm na ?? " " ummi sihat jerr " "sebnrnya ummi da benda nk bgtau kal nih " ummi mula berbicara , kelihatan serius .. " apa dia ummi ?? " aku ingin tahu knpa nmpk ummi mcm serius jerr..

to be continued..

**fuhh..aku lak yg berdebar.. sorry tkpaksa stop kt sini..nntkan last episode nanti yer.. ^_^
kalau tertinggal episode 1 [ KLIK SINI ]

2 comments:

Powered by Blogger.