Type something and hit enter

author photo
By On

Assalamualaikum kawan!!

 salam cuti dan salam sabtu !!

hari nie alhamdulillah..kita masih boleh duduk dan bernafas setelah mati sementara di malam hari.



" SUKA TAK SEMESTINYA SAYANG "

kdng2 kita rasa suka kat seseorng atau sesuatu benda . tp kita bleh tinggalkan ia .

kadang2 kita sayang sgt kt sesuatu itu dan kita tk mampu nk tinggalkan..

*wah2..berfalsafah aku hari nie..jom sambung balik..

kita perlu menilai tahap2 perasaan dlm diri kita ..sbb apa  ?? tkot kita tertipu dek nafsu yg penuh dengan tipu daya.

kdng2 kita suka jer kat seseorng , tp belum tentu kita sayang kt dia..

tp bila dah sayang..pasti kita sudah suka kt dia..

mana mungkin kita sayang dekat benda atau seseorng yg kita tidak suka ..btul tak ??

haa..jom tgk balik..fikir kejap , tny diri ..sbb apa laa aku nie suka  sgt ditipu oleh perasaan..senang sgt nk jatuh hati dengan manusia mahupun harta..

tak salah !! tp berpada-pada ..kalau boleh org ckp jual mahal sikit..kan2..hehe..

jual mahal bukan mngada-ngada k.huhu..

seronok sebenarnya bila ckap bab suka dan sayang nie.. semua org da maksud tersendiri..huhu..

p/s : apa definisi suka dan sayang korang ?? jom2 komen bawah nie yerr.. like page nie juga..boleh kita sembng2 kt fb laakk..huhu




Jom komen dibawah

Comments
8 Comments

8 comments

avatar

for me.. suke tu lebih kepada barang, lagu dan kalau adat berkawan ,suka tu tak boleh capai tahap syg.

eh.. apa aku explen ni. haha

avatar

mungkin dari suka boleh bertukar jadi sayang..semua kuasa Allah kan..

avatar

btl tu. suka tk smstinya syg. minat tk smstinya suka. minat dan suka tk smstinya cinta. haaa... cx sokong sgt entry ni. sbb cx prnh alami dan ianya sgt berbeza. seriously :)

avatar

hahaha.. btul la bro.. smpai satu thap kita btul2 suka bru dtng rasa syang tu kan.. ^^

avatar

btul 2 btul..biiznillah..sapa2 pun tk leh tolakk.. huhu

avatar

wah..org berpengalaman ni..hehe.. susah nk gmbrkan perasaan tu kan..huhu

Click to comment