:: Sembang Teh :: Asy-syahid imam Hassan Al-banna

3 September 2013

sedapnyerr..


ASSALAMUALAIKUM !!!

 selamat petang kawan2 !! dah balik office  ker ?? cikgu dah abih mngajar ?? adik2 dah balik skola ?? yg dok umah jerr tuh da bngun tido ker ?? solat asar dah kerr ??

hehe..saja kluar kan soalan bnyak2..aku yakin smua soalan tu korang jawab kan...hahaha..walaupun korng bukan cikgu skli pun..hehe..ok lah ptg nie aku nk share sikit satu kisah pendek jerr..mngenai kehidup asy-syahid imam hassan al-banna ..korang kenal tak ??

ni wajah beliau.


"satu ketika di bandar Rasyid , Ikhwanul Muslimin(IM) telah mngadakan smbutan isra' wal mikraj , lalu bangkit salah seorang anggota IM dan berkata " sesungguhnya perumpamaan Hassan al-banna dan kita smua adalah sperti Nabi dan para sahabatnya ". Ketika itu juga As-Syahid bangkit dan menuju ke arah pentas lalu berkata " wahai ikhwan smua , berkemungkinan lelaki yg berucap tdi tidak mnyedari apa yg diucapkan.. siapakah kita smua jika nak di bandingkn dgn nabi dan para sahabatnya.. kita tak lebih dari itu ,kita merupakan murid2 dan pengikut Rasulullah S.A.W "

p/s : subhanaallah..indahnya akhlak2 org yg dekat dngan ALLAH..nabi dan para sahabat adalah di atas  tingkt mereka tersediri..sdngkan kita hnyalaah insan biasa yg berlumuran dgn dosa...mana mungkin setanding dgn nabi dan para sahabatnya.. "

sekian.. (^_^)v

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .