Kawan sehingga ke syurga [Part 1]

30 September 2013

Hari ni , Aku mendaftrkan diri ke Kolej K. Pelajar lain juga seperti aku , sibuk menarik bagasi ke asrama masing2.

" Hai, Nama aku Ahmad " sapa roomate aku  yg baru ini.manis wajahnya ,tampak alim dengan Nur di muka. " Nama aku haikal ".. aku membals snyumannya.

keesokan hari kelas aku bermula,setelah sminggu menjalani orentasi atau minggu sua kenal. Bnyak pengalaman yg aku cedok atau amik dri senior2 aku di sini.

Aku masuk ke dewan kuliah lebih awal hari ini,smngat kelas pertama di alam Universiti. Aku memerhati sekeliling..masih bnyak kerusi dripada org yg duduk di kerusi di dlm dewan kuliah ini.

" Hai , Saya Azlin " aku terkejut dengan sapaan itu . aku segera menoleh ke arah suara itu..ohh..azlin rupanya, kawan aku di sekolah menengah dahulu.. azlin tgh senyum sorang2 melihat gelagat aku.

" hooiii, ko nmpk hantu ke apaa nii !! " sergah azlin , bila aku asyik merenungnya sedari tadi.

"Astaghfirullah , sorry weh . terkejut aku , mana tak nya..ttba je perkenalkan diri..len kali bgi laa salam dlu ka..pantun pa dlu kerr " seloroh aku..stlah bertny khabar , kami pun trus mndngr kuliah pertama kami itu.

" ish, cantik juga azlin nih kan " mangu aku sendirian..

"oiii, termenung jauh nmpak "..kata ahmad smbil ketawa..

aku hnya tersenyum.. ish kau ni..mana ada..

"teringt kat sapa tuh " "awek U kerr " hahaha.. kata Ahmad..

aku hnya tersenyum sendiri..tk menjwab soalan ahmad.

Esoknya aku ke kuliah sperti biasa , menahan bas dan menjdi rutin harian.cuma hari ini aku ter serempk dngan azlin di dalam bas..Apa lagi berborak sakan laah kami di dlm bas..Azlin memang rapat dngan aku sejak dri tingkatan 1 lgi.. study skali utk PMR dan SPM.. family kami juga sudah mengenali antra satu sama lain.

Hari berlalu dan terus berlalu..sedar tak sedar dah masuk tahun 3 kami di Uni ini..

" tahun depan aku graduate, aku nk kerja , aku nak beli keta and bla bla bla" kata aku kpad Ahmad.

" kawin bila ? " tnya ahmad. aku tersentak, seraya lpas itu wajah azlin bermain di minda..

"err.. aku tk plan lagi laa " ktaku.

" yeka , abih tu, kawan perempuan yg rapat dngan kau tuh cm na ?? tak kan dia tk tangkap syok dngan ko ? "

tak aku nafi, azlin memang rapat dngan aku.kami trus meneruskan persahabtn kami shingga hari ini. kdng2 aku rasa sunyi bila azlin tk da depan mata. dia demam aku risau . aku teman dia ke klinik .

tp aku masih tak tahu perasaan aku sebnrnya terhadap dia. Tapi kalau aku suka kat dia, dia nak suka kan aku ka?? cm na nihh ??  serabut otak aku memikirkannya.

aku takot ,klau aku beritahu hal sebnr, dia akan benci kat aku dan tidak mahu kawan dengan aku lagi.

hari ni aku nekad , hendak bgi tahu perkara yg sbnrnya kpada azlin. setelah seminggu aku melakukan istikharah.akhirnya jawapan telah aku terima..Terima Kasih ALLAH sbb bagi jawpan kpada aku.

aku menanti dia di cafe , sejam berlalu tpi wajah mahupun bayang azlin tk kulihat..kenapa nihh ?? apa yg berlaku padanya ?? dia tak sihat kah ??

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** nantikan smbungan nya k !! ^_^

karya diri yang tk seberapa ini..doakan yng trbaek ^^

4 ulasan:

  1. wah! menarik. xsabar pulak dah.

    BalasPadam
  2. thankz yaa..nantikan yer.. hehehe

    *maaf komen skali trus utk 3 org..hehehe

    BalasPadam

Kataubaid© .