Aku Kuat Complain !!



Assalamualaikum smua ^^

" eh , mana boleh cm tuh..nnt aku tk leh join..asyik2 korang jerr yg join !! "

" aku nihh, tk layak laa nk study hebat2.. aku ni cukup2 makan jerr "

" study kt sini tk best laa, lalat suka kacau , lecturer tak friendly laa "

bismillahirrahmanirrahim...

korang dah baca situasi2 kt atas tu .. kita ni kan asyik merungut jerr keja kita.. kita tk pernah nk beryukur dengan apa yg ada..

kdng2 tuh kita merungut sbb parents kita suh kita buat kerja lebih skit dri adik beradik kita yg lain..

kita merungut sbb bos tak bgi kita cuti.

kita merungut , dan merungut dan terus merungut.

tp kerja yg di minta tu siap ke tak ??

kdng2 tuh kita buat juga dlm keadaan terpaksa..sbb tu laa , hati kita tk tenteram kan..


korang nak tau tak cara tak mau merungut ??

1. doa kat ALLAH , minta jauh dri sifat2 yg buruk.

2. bila dpt satu kerja , fikir dlu kebaikan yg kita dpt dngn buat kerja tu.

3. sangka baik dengan manusia,terutama dengan ibu bapa.

4. latih lidah kita agar tak terlalu lantang merungut atau mengcomplain permintaan org lain.

5.senyum dan redha klau itu yg terbaik. ^_^


PERINGATAN : kalau kerja yg di minta itu melanggar hukum2 agama..maka tk yah ikut laa k...hehehe





p/s : jgn complain2 !! hehe...utk kebaikan tk pe..nie saja2 nak complain..errmmm better senyap jerr kan.. ^^ jom join  segmen ubai !! [ KLIK SINI ]

10 ulasan:

  1. hehe ada kebenaranya..tak baik complen2 itu ini :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada baik n buruk kan.. hehe..just pndngn ubai jerr..

      Padam
  2. hihi, boleh komplen, tapi biar kena pada tempatnya..

    BalasPadam
  3. licha ikut mood jgk nk complain. salunya diam je.. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. diam lagi best kan..hehe.. ubai suka buat tk tau jerr..

      Padam
  4. kompen biarlah berpada.....jangan asyik komplen tapi kejenya tidak....

    BalasPadam
  5. heheh , kadang2 saya pun kuat komplain gak .. tapi kadang2 selalu diam n tanya pada diri sendiri , "patut kah aku buat macam ni:" .. betul kata awak tu.. patut muhasabah diri .. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..just sharing what i had done before..hehehe.. klau tk leh muhasabah , kita muhasarawak lakk hehe... :) *mlwk jerr ...

      Padam

Dikuasakan oleh Blogger.