Tak Boleh Rehat ..

23 Ogos 2013

Assalamualaikum.

Bismillah, hari ni hari jumaat..korang dah abihkan kahfi ke belum ?? kalau belom cpat habiskan.. huhu..

Sebenarnya , hari ni aku ingt nak rehat kejap dri menulis sbb dri pagi tdi aku cm blurr jerr tk tau sebab apa..tk da idea nk tulis pa2..last2 aku kata kt diri aku , aku mesti tulis gak something..so, skung nie siap sedia , aku nk membebel nih..hahaha..

aku tulis balik pa yg aku dpt dri tazkirah sebelum solat jumaat tdi k..huhu

Pesan ulama :

" ziarahlah kamu ke rumah sakit , agar kamu tahu nikmat sihat "
" ziarahlah ke penjara , agar kamu tahu nikmat kebebasan "
" ziarahlah kamu ke rumah org sakit jiwa , agar kamu tahu nikmat akal yg waras yg ALLAH berikan.. "

tuk pesanan pertama "ziarahlah kamu ke rumah sakit, agar kamu tahu nikmat sihat "

sbb pa ulama kata cm tu ?? sbb bila kita selalu ziarah org sakit , kita akan sentiasa bersyukur dngan nikmat sihat tubuh badan yg kita ada kan.

" ziarahlah kamu ke penjara , agar kamu tahu nikmat kebebasan "  sbb pa ulama kta cm ni ?? penjara dikelilingan dngan jeriji besi yg mngawal pergerakan banduan di dalamnya.. bila kita mlihat keadaan pnjara dan ahlinya..kita perlu bersyukur sbb kita hidup bebas tnpa sbarng gangguan dan sekatan.

"ziarahlah kamu ke rumah org sakit jiwa , agar kamu tahu nikmat akal yg waras "
kita skung nie selalu abaikan nikmat akal yg waras, bila dah tk waras kita tk mmpu nk hidup mcm manusia normal yg lain. jauhilahh benda2 yg boleh merosakkan akal kita. contohnya arak dan rokok..dua2nya haram dan merosakkan otak kita.

jdi sama2 kita cakna ngan pesanan ulama tersebut..seronok sbnrnya sbb boleh tahu kalam2 ulama nie..kdng2 dia mnjadi inspirasi kpda kita utk truskan hidup yg berliku2 nihh..

p/s : pray4egypt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .