::Mesir Kini :: Tidak Kenal Erti Takot

15 Ogos 2013


Assalamualaikum ..

smlm kita di kejutkan dngan berita apabila penyokong2 Dr.Mursi di bakar dan di bunuh oleh tentera2 mesir. hakikatnya..mereka membunuh rakyat mereka sendiri..ntahlahh , smpi skrang aku masih tk nmpak pa rakyat mesir nak dri pemerintah  mereka..yg diktator dah jatuh , skung yg islamic pua dijatuhkan..haaaiihhh...sedih aku tgok..

kalau korang nak tau kan..awal thun nie kan..hasil gandum negara mesir meningkat dngan begitu mendadak..kali pertama dalam sejarah mesir , mereka mendpt hasil sebegitu bnyak.berkat di bawah pemerintahan seorang insan yg hnya takot pada ALLAH..aku boleh ktakan yg memberontak tuk jatuhkan mursi adalah golongan2 minoriti jaa..tp knap pihak tentera hnya melihat kpada golongan minoriti sedangkan yg majoriti masih nak mursi memerintah..

merekea tak mau melihat pemerintahan Islam di bumi mesir ... tu ja..mursi seorang yg lantang bersuara dalam mengakkan yg hak..itu yg mereka tkot..

tragedi terbaru apabila rakyat mesir yg menyokong dr.mursi di bakar dan di tembak shingga syahid oleh pihak tentera.kejam btul mereka..tp rkyat yg myokong mursi ni tk kenal erti berundur..ya , mereka akan pulang ke rumah2 mereka masing2..hnya bila mereka nmpak dr.mursi kembali di atas pemerintahan..tu jaa.. mereka lebih utamakan syahid dan gugur di medan jihad yg terbentang luas kpada mereka utk mereka rebut syurga ALLAH..

kt bawah nie korang boleh baca news2 terbaru dri mesir k..

As-Syahidah Asma'El-Beltaji, anak perempuan "Singa Rabaah" Dr.Mohammed El Beltaji, pemimpin Ikhwan Muslimin.

Asma' berusia 17 tahun terkorban ditembak di dada pagi ini..Semoga rohnya tenang di sana. Al fatihah...
 — 

Kemarahan rakyat sudah gagal dibendung lagi. Bukan silap Ikhwan Muslimin kerana tidak mengawal tindakan ini tetapi tentera dan kerajaan kudeta yang harus dipersalahkan.


Pejabat Polis Amn Daulah di Dumyat dan Zaqaziq dibakar, Bangunan Gabenor wilayah Iskandariah juga dibakar. Beberapa buah kereta polis juga menjadi mangsa.

Rakyat menawan kereta kebal askar.

Lambang kemuliaan dan kebebasan rakyat...detik pentas utama Rabaah dibakar oleh anjing As Sisi. 
Gambar: Kereta polis dihumbankan dari atas Jambatan 6 Oktober, Kaherah
Kereta polis dihumbankan dari atas Jambatan 6 Oktober, Kaherah
Rakyat tidak pernah gentar dengan peluru...suasana di bawah Jambatan 6 Oktober hadapan Nadi Sikkah. Mereka cuba untuk merempuh sekatan polis bagi memasuki semula dataran Raba'ah




















p/s : smua gmbar nie n caption bawah dia.. aku amik dri fb us.Malik..k..doakan mesir yaa..kemenangan sudah hampir..mereka yg merampas kuasa sendiri telah kacau bilau dlm pemerintahan mereka..doa dan terus berdoa.

2 ulasan:

  1. semoga saudara kita di sana, dapat menegakkan kebenaran dan pihak yang kejam itu jatuh... :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah.doakan yg terbaik..ubai nk balik mesir balikkk..!!!

      Padam

Kataubaid© .