Kenapa Empat Jari !!



Assalamualaikum smua..mesir masih belom aman..doa dan terus berdoa.. mereka terkorban sbb mempertahan  haq mereka.. sebab itu mereka telah menempah syurga ALLAH, jenazah mereka kelihatan tersenyum gembira kerana kembali kpada Pencipta dngan keaadaan husnulkhatimah..

korang kalau buka fb kan , korng da nmpak tk dp warna kuning dngan simbul 4 tuh..mesti da sahabat2 kita yg tgh tukar dp tu..insyaallah aku pun bakal mnyusul..huhu..so, apa maksud 4 tuh, haa..maksud 4 tuh adalah tanda kita support rakyat mesir di medan rabaah al-adawiyah, kaherah mesir..

kalau korang nak tau , rabaah tu kalau di translate ke bahasa melayu  adalah empat .. lambang 4 jari tuh sbgai tanda kita menyokong mereka di medan raabaah..so, klau korng rsa dngan tukar dp tuh , boleh mnyemarakkan lagi smngt dan mnyokong perkara yg haq..sila kan..kalu tk mau pun tk pa..tk da paksaan pun.

cuma kalau boleh laa, truskan sebarkan info2 yg btul mngenai situasi sebenar yg berlaku di sana..jgn sbb kita bukan student mesir, so "aku tk mau amik tau pa2 pun psai depa "..sikap cm nih ,tk baik tuk ummah..
baca komik nihh..hrp pham laa yerr..

perdana menteri turki , erdogan mnggunakan simbul 4 jari tuh sbgai tnda sokongn kpada rakyat mesir yg di tindas oleh tentera as-sisi laknatullah.

"Walaupun semua berdiam diri ke atas semua peristiwa yang berlaku di Mesir, kami (Turki) tidak akan berdiiam diri dan menjadi syaitan yang berdiam diri". - Recep Tayyep Erdogan (Perdana Menteri Turki)

doakan Dr.Mursi Selamat.
p/s : khabar dri kwan2 tmpt aku tinggal kt mesir pun skung nie dah truk..sbnrnya mereka yg berkumpul tuh di serang oleh "anjing2" as-sisi laknatullah .. mana mungkin depa salah, jika mereka tidak mnyerang..btul tak ?? dptkan info2 yg betul dri sumber2 yg sahih ok..

No comments

Powered by Blogger.