Lentera Cinta Albaicin

Assalamualaikum smua.. huhu.. hri ni aku bru ja abih baca novel lentera cinta albaicin.. happy gilaaa..mana tk nya..hampir seethun stngah aku try nk khatamkan..last2 hri ni bru abih..kejayaan yg tramat.. ahahahaha..



haa, ni laa novelnya..alang2 tu kan meh aku cerita skit psal novel ni.

Salehuddin pemuda dri Malaysia yg berkawan baik dgn seorng pemuda Arab-Morocco ktika menuntut di UIA tlah membawa dia ke Granada,Sepanyol .Di Sana, Salehudin bekerja dgan hakeem pemuda Arab -Morocco yg juga sahabat baiknya utk membangunkan sekolah MUSPA.sekolah yg mengetnghkan ciri2 islam.Pelbagai ujian yg ditempuhi utk memastikan skola islam itu terlaksana di samping dugaan yg melandanya dan penduduk al-baicin.di samping kemunculan Leyla zulaikha,gadis cantik albaicin dlm hidup salehuddin. adakah ia akan mnggugat matlamat asal dia bertandang ke bumi andalusia itu ?

Disamping itu juga, adik perempuannya juga turut mnanam impian utk belajar di luar negara bersama rakan baiknya.tp keluarga rakan baiknya tidak mngizinkan kerana bimbang akan berlaku yg tk baik trhdp mereka jika duk di negara org.dpt kah mereka menyelesaikan konflik itu.

nk tau cm na..kena laa baca..huhu..

overall , aku ckp novel ni best tuk dibaca, sbb penceritaan mngenai sejarah2 keagungan islam dan mengenai hukum hakam dan akidah juga diletakkan dlm buku ni membuatkan yg membacanya akan lebih trbuka fikiran. selain itu, ia akan mmbolehkan kita menambah ilmu2 pengetahuan mngenai sejarah bumi andalusia itu sndiri..pendek kata rugi kalau tk baca..huhu..

selamat mmbaca !!



Previous Post Next Post