Hari INI !!

Assalamualaikum ,

Hari ini ,
hidup kita dimulakan dengan Bismillahirrahmannirrahim ,
disambung pula dgan dendangan AL-QURAN , dan zikir di pagi hari.
Ma'thurat yg dibaca ,dilupa jgn sekali .

Apa khabar kawan2 ?

aku sihat jer , Alhamdulillah .. harp korang pun sihat yer..

2/2/13 - cuti tk abih lgi.. hehe..next week Sem 2 aku akan bermula , tk sabar nk start kelas ,maklum lah ,cuti2 ni asyik dok umah je..tk kluaq mana2 pun..beberapa kali je berjaulah ke tmpt yg da kt Mesir ni..

hari ni , aku nak ajak korang fikir sejenak atau dlm kata lain muhasabah sejenak , Apa yg telah kita buat hari ni ? Apa yg telah kita buat untuk ISLAM, spnjng hari ni ? kita sudah ajak teman atau kawan2 kita p solat jemaah ka ?suruh kawan kita wat baik ? sebarkan ISLAM kpd masyarakat ? tmbhan pulak , hubungan kita dgan ALLAH . hari ini macam mana keadaan solat kita ? puasa kita bagaimana ? bacaan AL-QURAN kita ? adab2 kita time berdoa ? Hati kita mcm mana ? Akhlak kita macam mana ?

korang perasan tak ? smua jwapan dri soalan2 kat ats tu ada jawapannya . yang pasti jawapan tu tk da pada org lain melainkan diri kita.sebb kta jer tahu mcm mana keadaan kita pada hari ni. selepas tu ,kalau korng recall balik sejarah2 lama yg boleh mmbantu korng agar tk mngulangi kesilapan yg lalu , silakan. Kadang2 kita mudah belajar dgan kesalahan dri kita belajar dri pengalaman kita yg manis . btul tak ?

Ambil masa sikit je, tuk ingt balik apa yg berlaku hari ni dan sebelumnya. " jadikanlah hari ni,lebih baik dri semalam dan hari esok lebih baik dri hari ini " . Sama2 kita berubah kearah yg lebih baik (^_^)v .

k.lah, saja nk share skit je ngan korng..t da cerita best lgi , aku share k.. ^^
sorry kalau da salah silap..
sekian,
wassalam..

Ubaidullah

*alamak, pic tk leh upload lak..korng tgk page aku k..like jugak k.. (^_^)v
Previous Post Next Post