2012 vs 2013

Assalamualaikum ,

pa khabar smua ? aku sihat ja..

alhamdulillah, hari ni dah 14/1/2013 !! woo, its 2013 right now !! huhu..
so, tandanya umur aku dah tambah 1= ?? .. hehe.. korang teka la sndri..

so sorry sgt..hari bru aku free nk tulis.. actually , wapa hari sudah, aku free.. tpi mood nk tulis ,tk mai.. so, aku pu postpone..akhirnya..dgan happy nya , aku menulis kembali ^^..

alang2 , dah start menulis ni..jom kta muhasabah diri kita spanjng thun 2012 .. Apa yang korang buat spnjng tahun 2012 ? aku tk pasti korang sedar or tak yang kita ni sedang meningkat usia..so,fikiran kita juga perlu ditingkatkan yakni dimatangkan..pastinya,umur kita melkambngkan di mana kita or tahap fikiran kita..orng selalu ckap pngalaman adalah cikgu yg terbaek dlm hidup kita..sbb kita kita melalui proses pembelajaran..

bila sbut psal pengalaman..for sure kita akan teringt benda yang pahit yg pernah kita lalui spanjng hidup kita.
sbenarnya yang pahit tu indah..btul tak ?? sbb pahitnya pngalaman tu, kita kan ingat dan tak kan mngulanginya lgi..so,pa yang korang buat spnjng tahun 2012 ? klau aku, pngalaman paling bermakna ialah first time menjejak kaki ke bumi Mesir..huhu..xcited baq hang.. hehe..skung dah 3 bulan aku kat sini, mcm2 pngalamn aku kat sini..yang baik dan yang tak baik..korng doakan aku ya..

untuk 2013 lak , korang azam tuk dpt pa eh ? pa kata kita letak satu target untuk cpai something..for sure tuk student ,kita aim tuk perform dlm exam kita kan..so, try letak kan step2 yg kecik tuk capai matlamat korang..tpi depend on seseorng gak, ada yang leh change 180 degree.. klau aku, aku tk leh cm tu, aku take it slow and steady..hehe..

smoga matlamat korang tul 2013 tercapai..ingat, jngan terlalu focus kat dunia..kita juga ada matlamat tuk dicapai di akhirat..make sure kita dpt dua2nya skali..insyaallah.. ^^

k lah stkat tu ja, celoteh aku kt sini..t kita jumpa lgi..doakan kejayaan aku k, n matlamat aku tercapai..huhu
t kita jumpa lagi, asyufkom insyaallah.. ^^ maaf klau da slah dan silap..

sekian,

Ubaidullah ^^
Previous Post Next Post