10 CARA TINGKATKAN TRAFIK BLOG DENGAN MUDAH DAN CEPAT !

Dulu - dulu aku suka tulis pasal tutorial blog untuk blogger , tapi sekarang ni aku jarang tulis dah . Mungkin faktor aku jarang guna benda baru untuk blog aku ni. Jadi , di sebabkan lama tak share dengan korang mengenai blog, kali ni aku nak kongsikan sedikit cara yang boleh korang gunakan untuk tingkatkan trafik blog .


Cara tingkatkan trafik blog
10 CARA TINGKATKAN TRAFIK BLOG DENGAN MUDAH DAN CEPAT 


Cara tingkatkan trafik blog ini mungkin tak sesuai untuk sesetengah orang,tapi kalau sesuai untuk blog korang, maka korang gunalah ya.

10 CARA TINGKATKAN TRAFIK BLOG  !



1. Tulis Banyak .

- Sentiasa update blog, kajian mendapati, blog yang rajin di update akan lebih mudah terindex dalam google. Sebab google suka entri yang fresh .

2. Kongsikan Di Media Sosial .

3. Tulis Tajuk Yang Menarik .

4. Masukkan gambar Menarik dalam Entri .

5. Letak Social Sharing button.

6. Penulis Undangan .

7. Pelaburan .

Contohnya gunakan fb ads untuk tarik pembaca melalui facebook .

8. Guna Email .

Minta pembaca blog korang tinggalkan email diorang untuk update terkini. Korang boleh guna feedburner untuk teknik ni.

9. Isi blog yang mesra pembaca.

10. Guna keyword yang orang selalu cari .


Banyak benda mudah yang aku senaraikan tapi ramai blogger yang tak gunakan pun. Aku secara sendiri pun tak guna semua, macam aku cakap dekat atas tu , aku pilih yang sesuai dengan blog aku sahaja .

Kunci seorang blogger adalah Trafik blog. Jadi kalau ada peluang untuk tingkatkan trafik blog korang, maka gunakan lah ia dengan sebaiknya . Jangan selesa dengan trafik yang sedia ada. Aku pun tengah selesa dengan trafik aku sampaikan trafik jatuh menjunam teruk. lepas tu lagi lah malas nak update blog kan.

Betul,

Trafik ni macam gula-gula, kita pula macam budak-budak. Pernah tengok riaksi budak-budak bila dapat gula-gula ? ya , muka senyum ja sepanjang hari, cuba kita tambah lagi gula-gula untuk budak tu. lagi dia seronok .


Cara tingkatkan trafik blog
Budak = Blogger ? hehe Analogi untuk cara tingkatkan trafik blog


samalah , kita juga macam tu lah. bila trafik banyak, senyum sampai ke telinga, cuba trafik blog jatuh. masam mencuka. betul tak ? hehe

Kesimpulan ,

Trafik blog kadang-kadang naik, kadang-kadang turun. kalau tiba-tiba turun tu , korang kena check balik part mana yang kurang. Mungkin ada entri yang dah tak relevan untuk masa sekarang ni yang dah tak dapat perhatian orang. jadi kenalah update baru kan.

Cubalah guna 10 CARA TINGKATKAN TRAFIK BLOG DENGAN MUDAH DAN CEPAT , manatau rezeki korang untuk tingkatkan trafik blog korang kan. Aku tak jamin seratus peratus. tapi aku hanya boleh suruh korang cuba sahaja. sebab lain blog, lain caranya kan.

Sekian .

Previous Post Next Post