CARA MUDAH DAPATKAN IDEA UNTUK MENULIS ENTRI !

CARA MUDAH DAPATKAN IDEA UNTUK MENULIS ENTRI ! | Sempena tahun baru ini , aku nak kongsikan tips blog dengan rakan-rakan blogger yang mungkin ada masalah dalam penulisan entri . Aku yakin masalah utama dalam penulisan entri adalah kehilangan atau ketandusan idea untuk menulis. Orang luar akan nampak mudah je tetapi bagi seorang penulis ia adalah salah satu malapetaka yang mampu menggugat hari mereka.

Aku nak kongsikan mengenai CARA MUDAH DAPATKAN IDEA UNTUK MENULIS ENTRI ! . Aku yakin ramai yang tahu langkah dan tips-tips ini , tapi aku nak kongsikan juga sebab kalau ada yang belum tahu, informasi dan maklumat macam ini amat bermanfaat pada diorang.


CARA MUDAH DAPATKAN IDEA UNTUK MENULIS ENTRI !


CARA MUDAH DAPATKAN IDEA UNTUK MENULIS ENTRI !

1. Banyakkan Membaca.
2. Ambil isu semasa yang berlegar di dalam masyarakat untuk di ulas menggunakan ayat sendiri .

Contohnya :  Harga Minyak , Kos perkhidmatan makin naik dan lain-lain.
3. Cerita tentang Pengalaman anda .
4. Lebih banyak mengkaji maklumat supaya anda tahu nak olah macam mana.
5. Menulis secara sikit demi sikit dan akhirnya siap .


CARA MUDAH DAPATKAN IDEA UNTUK MENULIS ENTRI ini mungkin tak akan praktikal untuk sesetengah orang. Jadi, pilihlah cara yang terbaik untuk kita dan blog kita dalam menghasilkan kualiti penulisan yang mantap dan berkesan .


Setelah kita mampu menghasilkan kualiti penulisan yang mantap dan berkesan , kita juga mampu untuk memperolehi pendapatan sampingan melalui penulisan blog. Aku yakin ramai dah yang berjaya memperoleh pendapatan ratusan malahan ada yang sudah memperolehi pendapatan ribuan ringgit. Jadi , ia antara kepentingan kita untuk mempelajari teknik penulisan yang baik dan bermakna.


Salah satu teknik penulisan yang baik adalah kita mempelajari ilmu penulisan dari sumber yang betul. Ada ka teknik penulisan dari sumber yang salah ? jawapannya ada ! . teknik penulisan yang hanya memikirkan keuntungan diri sehingga menganiaya kehidupan orang lain pernah berlaku dalam kalangan penulis blog . Jadi Hati-Hati .


Mungkin , ada yang tertanya dekat mana nak dapatkan sumber mengenai teknik penulisan yang betul. Aku boleh cadangkan satu tempat yang boleh membantu korang bina penulisan yang baik + Jana Pendapatan RM 1000 dengan menulis . Korang nak tak ? Kalau nak korang rujuk Pautan gambar yang aku kongsikan seperti di bawah .




Pelbagai rahsia yang telah di kongsikan dalam Pautan yang aku kongsikan di atas ini. Antaranya adalah Rahsia kejayaan , Fasa Penulisan , Syarat membina Blog dan lain-lain . Semuanya ada dalam pautan yang aku kongsikan. Aku tahu, korang berminat dengan apa yang aku kongsikan ini . Sebabnya dengan teknik yang di kongsikan itu, masalah kita dengan penulisan akan selesai .

Tiada lagi masalah tak tahu menulis , masalah tak ada idea menulis ,masalah teknik penulisan salah dan masalah menulis secara kosong tanpa sebarang hasil yang sebelum ini korang buat . Ingat keputusan di tangan kita , kita nak berjaya dalam penulisan tetapi kita sendiri tak mahu usaha untuk berubah .

Jadi macam mana kita nak berubah melainkan hanya dengan ilmu . Fikir-fikirkanlah . 

Aku harap entri Cara Mudah dapatkan idea menulis entri ini mampu membantu kita dalam menghasilkan karya yang berkualiti di samping menjana pendapatan bagi membantu kita memperbaiki kualiti kewangan keluarga kita. 

Siapa berani tanggung risiko, ia akan mudah memperolehi kejayaan. Semoga bermanfaat untuk kita semua. Insyaallah

Sekian.

Previous Post Next Post