KES PERTAMA VIRUS ZIKA DI MALAYSIA !

KES PERTAMA VIRUS ZIKA DI MALAYSIA !  |  Menurut berita hari ini, di laporkan seorang rakyat malaysia telah di jangkiti virus zika sekembalinya dari singapura. Hasil dari kajian mendapati bahawa beliau di jangkiti virus zika .Beliau yang baru pulang dari Singapura untuk menziarahi anaknya telah di bawa ke hospital kerana mengalami dema dan kemudian di sahkan menghidap penyakit zika .

Turut di laporkan ,anaknya di singapura juga di sahkan mengalami dan menghidap penyakit zika ini . Namun pasangannya tidak di jangkiti penyakit tersebut. Jadi, hati-hatilah buat semua rakyat malaysia. sekarang fasa untuk kita amalkan cara hidup sihat dan sejahtera . sebagai maklumat tambahan untuk anda, boleh rujuk infograffic berkaitan penyakit zika yang di sediakan di bawah .




cara atasi virus zika



Sememangnya ujian kita dengan penyakit di berikan melalui nyamuk. jadi elakkan dari menjadikan rumah kita sebagai sasaran nyamuk untuk membiak. Buat ibu-ibu mengandung , hati-hati ya, elakkan juga dari terkena gigtan nyamuk, ikut nasihat doktor dan jaga kesihatan baik-baik . Cara atasi virus zika adalah dengan cara membunuh tempat penyebaran dan pembiakan nyamuk di kediaman anda. Jangan pentingkan diri sendiri. dan tolong jaga kawasan kediaman anda .

Sekian.
Previous Post Next Post