Syndrome Blogger : Follow Me , I Follow You !


Hai,

pertamanya, aku nak bgtau yang tajuk entri aku ni bukan untuk mana2 iklan ya ! haha

sebagai blogger , korang mesti tak lepas dari ayat ini
" saya dah follow awak, jgn lupa follow balik ya ! "

betul tak ? ke aku sorang je yang pernah dpt ayat tu. haha
bohong la, sbb aku pun pernah buat kat korang macam tu. haha.
tujuan kita buat macam tu adalah utk sama-sama membantu blogger2 lain utk tambah follower blog masing-masing.secara tak langsungnya memberi semangat dan dorongan dan galakkan kpada blogger bila dia tgk followers dia ramai.


Bukan kejar follower tapi memang perlukan follower betul tak ? blogger dia akan paham sebab apa dia perlukan follower.aku pernah cerita dalam satu entri ni : Kataubaid©: Blogger Seorang Attention Seekers ?

Sampai dah menjadi kebiasaan blogger utk buat dan guna ayat tu ^_^ .Aku pernah dpt nasihat dari seorang blogger otai, dia cakap kita kena cari pembaca setia utk blog kita. walaupun kita tk update sehari, orang dah tertunggu2 cerita kita.setiap pagi , org tau apa yang kita buat dan nk tahu apa yang kita buat next pula. ingat nak cari pembaca setia itu susah !


macam mana nak cari pembaca setia ?

dia terpulang kepada bagaiamana kita membawa blog kita, aku pun tk sure , blog aku ni ada pembaca setia ke tidak. hehe tapi yang aku mampu kongsi adalah setiap blogger patut berfikir macam mana nak kena ada pembaca setia.

korang ada idea tak wahai pembaca setia blog aku . huhu

sekadar ini perkongsian mengenai blog. semoga bermanfaat !
Previous Post Next Post