HASHTAG SEHATI SEJIWA !


#Sehatisejiwa | " Tanggal 31 , Bulan 8 , Lima puluh tujuh ,Hari Mulia ,Negara ku Merdeka ! " itulah lirik lagu Almarhum SUDIRMAN yang masih mekar dalam jiwa anak-anak muda kini.Apa pun makna atau tafsiran Kemerdekaan . Kita tetap paham, Malaysia sudah merdeka .Dulu Kesusahan yang ditanggung oleh datuk dan nenek kita membuatkan kita rasa kuat untuk terus mempertahankan Malaysia Yang Merdeka .

Kita tak nak tengok ada insan-insan yang cuba menghancurkan negara , sama ada dari luar atau pun dari dalam. kita tak nak anak-anak kita, cucu-cucu kita susah di masa hadapan. kita tak nak tengok mereka mengangkat senjata di masa hadapan untuk mempertahankan negara.

Tema Sambutan Kemerdekaan 2015 - Sehati Sejiwa


#Sehatisejiwa


Yang kita nak tengok, mereka tersenyum gembira dengan nikmat yang ada, kita nak tengok masyarakat majmuk di negara kita hidup aman tanpa bersengketa. kita nak tengok malaysia maju dan jauh dari pada rasuah dan korapsi.

Ingat rakyat malaysia ! Kita ada hutang dengan pejuang kemerdekaan dahulu andai kita gagal mempertahankan kemerdekaan.Merdeka adalah istillah abstrak yang mana setiap dari kita ni boleh nak tafsir dan berpegang atas apa yang kita fikir. Tapi kita tidak boleh menyanggah tafsiran orang lain untuk hidup mereka.

Salam Merdeka, senyum selalu ingat ! kita SEHATI SEJIWA .


sekian.

MERDEKA !

Entri 31 ogos 2015, di update semula pada 30 ogos 2016

Previous Post Next Post