Recents in Beach

Biodata Shiha Zikir Penyanyi dan Pelakon

Siapa yang tak kenal dengan penyanyi Shiha Zikir. Memiliki suara yang sedap dan menarik, menjadikan dia seorang penyanyi yang hebat dan mempunyai ramai peminat.

Korang kenal tak dengan Shiha ni? ke korang memang peminat tegar pelakon dan penyanyi ni? jom komen dekat bawah ni ya.

Biodata Shiha Zikir 



  • Nama penuh dia adalah Nurshiha binti Mohd Zikir dan lebih dikenali dengan nama Shiha Zikir.

  • Dia dilahirkan pada 2 November 1987 dan berasal dari Pulau Pinang. Dia Kemudian berhijrah ke Kuala Lumpur dan menetap di sana.

  • Pernah di calonkan sebagai penyanyi wanita popular dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian pada tahun 2018. Tapi sayang belum rezeki Shiha untuk merangkul anugerah tersebut.



  • Shiha merupakan Naib Juara Mentor 5 bersama dengan mentornya Sharifah Aini. Memang powerlah shiha ni sebab pernah berguru dengan primadona negara kan.


Biodata Shiha Zikir Penyanyi dan Pelakon



Banyak juga drama lakonan Shiha Zikir rupanya. Antaranya adalah Cerekarama dari jauh dan lain-lain.

Dia juga pernah bertanding dalam D'Academy Asia dan berjaya mara kepentas final dan berentap bersama dengan peserta tuan rumah, Indonesia.

Antara lagu yang menjadi kesukaan aku adalah lagu Jagakan Dia. Fuuhh banyak kali dah aku ulang-ulang lagu tu. hehe

Kita doakan shiha terus sukses dalam dunia seni dan menjadi kegemaran rakyat Malaysia sampai bila-bila.

Shiha Zikir


Post a Comment

1 Comments

  1. Artis rupanya..tak pernah nampak menyanyi.agaknya tak mengikuti sangat dunia hiburan

    ReplyDelete