Pelakon Drama Nur TV 3

Koleksi drama terbaru telah mula ditayang sejak beberapa hari yang lalu. Drama Nur ditayangkan di tv 3. pelakon drama NUR adalah seperti amyra rosli, Syafiq Kyle, dan Riena Diana. Drama ini diterbitkan oleh Radius One Sdn Bhd.

' Nur ' bermaksud cahaya. ia diambil dari perkataan arab. Kenapa drama ini menggunakan ' Nur ' ? sebenarnya ia merupakan nama bagi watak amyra rosli dalam cerita ini .


Pelakon Drama Nur TV 3


info Berkaitan Drama Nur




Bil Episod
19
Tarikh Mula Tayangan
14 Mei 2018
Waktu Tayangan
Isnin Hingga Khamis, 10 malam
Saluran Tayangan
TV3

SENARAI PELAKON DRAMA NUR 


Syafiq Kyle
Amyra Rosli
Riena Diana
Datuk Jalaludin Hassan
Fatimah Abu Bakar
Noorkhiriah
Azhan Rani
Raja Muhd Atiqullah
Zaidi Omar
Laila Nasir
Elmy Moin
Kuna Muzani
Mathni Razak
Jijie Zainal

SINOPSIS


Sinopsis drama nur  adalah mengisahkan tentang seorang pelacur bernama Nur yang mempunyai niat untuk berubah. Dia sering menanyakan soalan kepada Ustaz Adam tetapi tidak dinyatakan namanya pada setiap soalan yang ditanya.  Adam merupakan anak kepada Dato Ayah Hj Mukhsin, seorang pendakwah terkenal.

Pelakon Drama Nur TV 3


Adam yang terkenal dengan kekacakkan dan ilmu yang banyak menjadikan dirinya sentiasa menjadi perhatian orang awam. dia juga bakal ditunangkan dengan Qhadeeja iaitu anak kepada usahawan terkenal yang juga kenalan Dato Ayah.

tetapi pertemuan dengan Nur merubah segalanya. dari bertanya soalan sehinggalah mereka jatuh cinta diantara satu sama lain. tetapi cinta mereka ditentang habis-habisan oleh masyarakat dan keluarga mereka. adakah mereka dapat mempertahankan cinta mereka ?

memang seronok dapat tengok gandingan pelakon drama nur ini diantara syafiq kyle dan amyra rosli. disamping itu,drama ni pun banyak pengajaran yang kita dapat ambil dan dijadikan iktibar dalam kehidupan seharian.

update: baru-baru ini, Drama NUR telah mendapat kritikan dari netizen berikutan ada scene dalam drama ini tidak patut ditayangkan. Mungkin jalan ceritanya boleh membawa kepada fitnah dalam masyarakat. sebab tu orang komen tu.

Semoga kita ambil pendekatan yang baik dalam memahami jalan cerita drama ini dan drama yang lain.

Previous Post Next Post