TIADA NEGARA ISRAEL DALAM DUNIA INI !!!

7 Disember 2017

Hari ini kita dikejutkan dengan cadangan baitul maqdis sebagai ibu negara israel . ia diumumkan oleh Donald Trump yang ingin mengubah kedutaan Amerika ke baitulmaqdis. pengumuman macam ini pasti akan meningkatkan kemarahan rakyat dan ummat islam dari seluruh dunia.

TIADA NEGARA ISRAEL DALAM DUNIA INI !!!

" TIADA NEGARA ISRAEL DALAM DUNIA INI "

semat dalam diri ni !
kata tak ada israel dalam dunia !

bagitau dekat anak-anak,
tak ada israel dalam dunia.

mereka perampas tanah ummat islam ,
merekalah pengganas !
mereka yang bunuh insan tak berdosa.
mereka bunuh adik, abang, pakcik makcik , kakak kita di sana.

adakah masih ada ruang untuk mereka di dunia ?
kenapa kita masih ada rasa kesian dengan mereka ni ?

kenapa ??

sudah-sudahlah membantu mereka ini.

sekarang bantulah rakyat palestin tu.
mereka perlukan kita.

palestin hak ummat islam.
kenapa kita masih degil untuk bantu mereka ?

kenapa ??
tak ada hati perut ka kita ni ?

Aku cadangkan kita kembali BOIKOT barangan mereka.
tindakan mereka dah melampau, masih lagi kita nak sokong mereka ?

ada orang cakap, boikot tak bagi kesan kepada mereka.

sebenarnya kempen boikot betul berkesan kepada mereka.
syarikat mereka menerima akibat dari perlakuan mereka.

aku ada buat research mengenai satu syarikat terkenal.
dalam laporan mereka, boikot ummat islam satu ketika dahulu mengganggu ekonomi mereka.

ya, kita ada kuasa sebagai pengguna.
gunakan lah kuasa kita ini demi kebaikkan ummah.

tak mampu nak angkat senjata,
buatlah benda ni.

tak kan nak tengok diorang bermaharaja lela ?
buat sesuka hati.

rampas tanah orang,
kemudian kata itu tanah mereka.

jangan sampai nanti kita balik jumpa ALLAH,
kita tak ada sedikit pun sumbangan terhadap ummat islam.

sedih.
sedih
sedih.

#sayabersamapalestin
#tiadanegaraisrael

banyakkan qunut nazilah .
moga semuanya selamat.

4 ulasan:

  1. Betul..sedih sgt..lg sedih bila negara islam yg lain seolah2 tak membantu..diam bila Palestine diperlakukan demikian..

    BalasPadam
  2. marilah berdoa supaya israel kembali ke pangkuan palestin.

    BalasPadam

Kataubaid© .