Tarikh Wukuf di Arafah dan Tarikh Raya Haji Tahun 2017

Tarikh Wukuf di Arafah dan Tarikh Raya Haji Tahun 2017
Tarikh Wukuf di Arafah dan Tarikh Raya Haji Tahun 2017



Tarikh Wukuf di Arafah dan Tarikh Raya Haji Tahun 2017. Tak lama lagi dah nak masuk waktu wukuf di arafah dan keesokkan harinya pula adalah Hari raya aidiladha atau raya haji. pastinya ramai para bakal haji telah di panggil ke sana untuk menziarahi baitullah sudah mula berangkat ke sana. kita doakan agar perjalanan mereka ke sana di permudah kan.

Yang kedua, kita doakan juga mereka mendapat haji yang mabrur . insyaallah. kita yang dekat malaysia juga boleh melakukan beberapa amalan sempena hari wukuf nanti. antaranya adalah puasa hari arafah. yang mana puasa ini akan memberikan pahala kepada kita dan di ampunkan dosa kita setahun yang lepas dan setahun yang kemudian. Subhanaallah.

baca juga: Tempoh iddah bagi wanita yang bercerai dan juga kematian suami.

Tarikh Wukuf di Arafah dan Tarikh Raya Haji Tahun 2017


Bagi yang masih tertanya-tanya bila tarikh wukuf dan raya haji. sebenarnya , pengumuman telah di buat baru-baru ini yang mana telah ditetapkan tarikh kedua-dua hari tersebut adalah seperti berikut :

Tarikh Wukuf : 9 Zulhijjah bersamaan 31 ogos 2017
Tarikh Raya Haji : 10 zulhijjah bersamaan 1 September 2017

**ikut waktu malaysia

Untuk puasa sunat hari arafah, korang boleh berpuasa pada 31 ogos 2017 nanti. sebab kita raya esoknya. ambillah segala pahala yang ada dalam 10 hari pertama bulan zulhijjah ini untuk menjadi bekalan kita di akhirat sana.

baca juga : Jangan Ambil Port kisah rumah tangga orang

Banyakkan doa , satu peringatan untuk yang terlibat dengan korban korang dinasihatkan agar tidak memotong segala kuku dan bulu serta rambut yang ada pada badan korang sehinggalah hari raya aidil adha nanti. sebagai memberi kita pengalaman seperti mana sahabat kita di tanah suci sekarang ini yang turut melakukan perkara yang sama dengan kita.

Selamat berpuasa dan Selamat Hari Raya.

Baca juga:
Previous Post Next Post