Cara Semak Tarikh Lahir Mengikut Kalendar Islam

Advertisemen

Assalamualaikum, hari ini aku terfikir satu benda tau. aku terfikir bila agaknya tarikh lahir aku mengikut kalendar islam. Nak kira pakai tangan memang dah pemalas . jadinya aku pun godek-godek lah pak cik google.


akhirnya aku jumpa pun dengan satu laman web untuk tengok tarikh lahir mengikut tahun islam. 

Mudah jer cara nak gunakan benda tu .

kemudian masukkan tarikh lahir korang, nanti keluarlah tarikh korang lahir mengikut kalendar islam.

Macam aku lahir pada 4 Ogos , so tarikh lahir aku mengikut tahun islam adalah :

Cara Semak Tarikh Lahir Mengikut Kalendar Islam
Cara Semak Tarikh Lahir Mengikut Kalendar Islam

Tahun di rahsiakan hehehe. 

Kalau korang nak semak tarikh lahir mengikut kalendar islam macam yang aku buat ni, korang klik pautan yang aku kongsikan tu. mudah sahaja.

Selamat Mencuba !

Sekian .

Advertisemen

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
Disqus Comments