BELI RUMAH ATAU BELI KERETA ? PESAN ORANG DULU-DULU !

BELI RUMAH ATAU BELI KERETA |  Selalu orang bujang meti tertanya sama ada beli rumah dahulu atau beli kereta dahulu . Yang lebih parah bila dia tambah satu lagi nak kawin dulu atau beli rumah atau kereta dahulu. hehe memang pening bila fikir benda ni. aku pun tak terlepas juga memikirkan benda ni . jadi ada ke jawapan untuk BELI RUMAH ATAU BELI KERETA dahulu ?


BELI RUMAH ATAU BELI KERETA


Kalau kita sembang dengan orang dulu-dulu atau pesan mak ayah kita, mesti mereka suruh kita beli rumah dulu. bila dah ada rumah sendiri baru cari benda lain untuk kita lengkapkan dan menjadi satu keluarga yang besar .

Tapi !

Kalau tak mampu ?

Mulakanlah dengan sewa rumah dulu . kemudian baru cari kenderaan .baik dekat sini, kita hanya mampu cadangkan jer, korang yang putuskan sama ada mahu beli rumah atau kereta dahulu. mengikut pengalaman, memang ramai yang beli rumah dahulu kemudian baru beli kereta. Ni untuk kita yang baru bekerja .

tetapi ramai juga beli kereta dahulu atas alasan senang nak berjalan dan ke tempat kerja. terpulanglah kepada masing-masing. andai ia sesuai dengan anda, maka teruskan kalau tak sesuai apakata tukar ikut apa yang selalu menjadi kebiasaan orang ramai .

Rumah bukan Murah !

Kereta pun bukan murah !

Kalau baru mula bekerja, maka sudah pasti ada cadangan agar kita mendapatkan kereta second hand terlebih dahulu sebab harganya murah , NAMUN, kena fikir faktor mantainece lah pulak kan. kalau nak beli kereta second hand pastikan jarak masa dia tidak telalu jauh. sebab takut rosak nanti, susah nak cari spare part.

Teringin Pakai MINI ? Jom tengok di pautan ini .

Seeloknya sebelum buat keputusan, fikirlah dulu yang mana baik dan yang mana buruk. nanti kita akan dapat jalan keluar dalam setiap masalah kita . Aku harap penjelasan simple atau boleh di katakan hanya surface ini mengenai BELI RUMAH ATAU BELI KERETA ini mampu memberi korang idea sebelum membuat keputusan. insyaallah.

Sekian .

Previous Post Next Post