PATUTLAH BIL ELEKTRIK MURAH , GUNA CARA NI JERR !

CARA DAPATKAN BIL ELEKTRIK MURAH | Zaman kegawatan ekonomi sekarang ini , ramai di antara kita mula mencari benda-benda murah sebagai langkah berjimat . Aku pun macam korang juga, sekarang kena banyak berjimat, kalau tidak nanti tak cukup lak bila dah sampai hujung bulan . Salah satu perkara yang kita kena berjimat adalah elektrik . Tetapi macam mana nak jimat elektrik ? Macam mana nak bil elektrik murah ?
CARA DAPATKAN BIL ELEKTRIK MURAH


Ini caranya bagi bil elektrik murah !


1. Cabut soket yang tidak di gunakan .

korang ada plug yang korang tak guna tapi masih melekat pada tempat suis. korang tahu tabiat macam tu boleh meningkatkan kadar bayaran bil elektrik rumah korang . Ini bukan aku kata, aku pernah baca di facebook TNB kalau tidak silap .

Jadi kalau nak bil elektrik murah , tolong cabut plug yang tidak di gunakan .

2. Basun baju pakai secara Manual .

Nak jimat elektrik , korang kena buat semuanya dengan manual . salah satunya adalah jangan guna mesin basuh baju . Kalau pakai mesin basuh baju, ia akan menyebabkan elektrik meningkat. hujung bulan nanti korang kena bayar banyak pula kan .

3. Tutup alat elektrik yang tidak di gunakan .

Kadnag-kadang , ada di antara kita yang tidak kisah membazirkan elektrik setiap hari . Buka lampu dan kipas di rumah walaupun tak ada orang dan sebagainya . kalau korang nak bil elektrik murah, korang tolonglah berjimat cermat .

Yang terakhir , Korang nak tahu tak cara lain yang boleh menyebabkan Bil elektrik Murah ? . Orang selalu guna cara ni tapi rupanya aku tak guna pun. sekali aku baca artikel ni . baru aku perasan yang aku banyak membazir elektrik time ni . ish2. Korang Rujuk pautan ini .

Pendek kata, kita ini buat sesuatu perkara tanpa usul periksa ,tanpa ilmu . kita suka main redah ja . bila ada orang kongsi tips macam Tips bagi bil elektrik murah ni barulah kita tahu ada cara untuk berjimat yang betul . semoga ia bermanfaat kepada kita semua .

Sekian

Previous Post Next Post