MAK-MAK DI RUMAH KENA CHECK BEG SEKOLAH ANAK ! JUMPA TAK BENDA NI ?

CHECK BEG SEKOLAH ANAK | Pernah tak terelintas untuk tengok apa yang ada dalam beg sekolah anak-anak anda ? atau sekadar membiarkan mereka dengan beg sekolah mereka ?

CHECK BEG SEKOLAH ANAK

bayangkan kalaulah dalam beg sekolah anak-anak tu ada perkara yang membahayakan yang di bawa pulang dari sekolah atau tadika ? pisau kecik , gunting atau benda-benda lain .

bahayanya kalau kita tak tengok apa yang ada dalam beg sekolah mereka . kalau boleh, mintak izin nak tengok . bukan apa, untuk kebaikan anak-anak kita juga kan.

tambah-tambah anak lelaki , kotlah dia terbawa balik rokok ke rumah ka. kita mana tau . kawan-kawan dekat sekolah tu ramai . wahai ibu-ibu . macam-macam benda depa kongsikan dengan anak-anak kita.

kalau kita tak tengok sendiri , macam mana ? tak kan nak tunggu benda tak elok terjadi baru nak tengok ? masa tu dah tak berguna lagi dah . allahu .

Siapa sangka 5 benda ni dalam beg sekolah anak-anak kita . TERKEJT ? SEDIH ? hati n jalah yang tahu . tengok lah ibu-ibu dan ayah-ayah . ada tak barang-barang ni dalam beg sekolah anak-anak anda ? . Rujuk pautan ini .

hati-hati yang number 5 tu. nanti satu rumah kita cari tak jumpa .

Pendek kata , beg sekolah anak-anak juga perlu di periksa sekali sekala . takut-takut ada benda yang tak sepatutnya ada dalam beg tersebut . kita periksa bukan tanda kita mengongkong , cumanya untuk langkah berhati-hati . aku yakin anak-anak kita akan paham mengenai apa yang kita buat tu .

Sekian.

Previous Post Next Post