WAKTU WUKUF MENGIKUT WAKTU MALAYSIA 2016 !

WAKTU WUKUF MENGIKUT WAKTU MALAYSIA 2016 !  | Alhamdulillah, hari yang di nantikan oleh jemaah haji bakal menjelma. Waktu di mana mereka di wajibkan untuk berkumpul di padang arafah sebagai tanda kemuncak haji melambang penyatuan ummat islam dari serata pelosok dunia . Sudah pasti peluang ini akan di gunakan dengan sebaik-baiknya untuk memperbanyakkan ibadah dan berdoa memandangkan antara waktu yang mustajab doa adalah ketika waktu wukuf. Waktu wukuf mengikut waktu malaysia 2016 di jangka akan berlangsung pada Jam 5.18 petang dan berakhir pada jam 11 malam .


WAKTU WUKUF MENGIKUT WAKTU MALAYSIA 2016 !
gambar google
baca juga : Kelebihan Puasa hari arafah !

WAKTU WUKUF MENGIKUT WAKTU MALAYSIA 2016 !
Gambar google


Kepada ummat islam sama ada di Malaysia ataupun di tanah suci, perbanyakkanlah doa kerana ketika waktu wukuf, pintu langit di buka dan waktu yang mustajab untuk berdoa . teringat hadis nabi bermaksud " sebaik-baik doa adalah ketika hari arafah ". Semoga kita memperolehi doa yang makbul dan mustajab di hari yang mulia ini. sebarkan dan bagitahu kepada rakan-rakan lain agar kita tidak melepaskan peluang untuk berdoa di kala waktu mustajab .

Malam ini pula adalah antara 5 malam yang mustajab berdoa iaitu malam hari raya Aidiladha. teruskan berdoa jangan berhenti . semoga doa kita di makbulkan Allah.

Waktu wukuf mengikut waktu malaysia.

Sekian.
Previous Post Next Post