CARA DAFTAR MENGUNDI DI PEJABAT POS !

CARA DAFTAR UNDI DI PEJABAT POS ! | Selepas beberapa peringatan di media sosial, akhirnya aku tekad untuk mendaftar mengundi hari ini di pejabat pos berdekatan .Sebelum aku pergi ke pejabat pos, aku terfikir, betul ke nak daftar undi dekat pejabat pos kena bawa I.C je ? Akhirnya aku pun pergi dan segala urusan selesai dalam masa beberapa minit sahaja. dan Oh ya, betul weh, bawa ic jer . Meh aku kongsikan CARA DAFTAR UNDI DI PEJABAT POS !



CARA DAFTAR UNDI DI PEJABAT POS !
Gambar Worldtravelserver.com

CARA DAFTAR UNDI DI PEJABAT POS !

1. pergi pejabat pos,
2, Ambil no giliran
3. bila dipanggil,pergi ke kaunter dan cakap " nak daftar undi "
4. korang di minta bagi ic .
5. tandatangan dokumen yang di berikan.
6. ambil salinan dokumen terbabit.
7. selesai urusan.
8. balik lah tunggu apa lagi, orang lain punya giliran lak. hahaha

Mudah sahaja  CARA DAFTAR UNDI DI PEJABAT POS . Sebenarnya ada satu lagi cara untuk daftar mengundi iaitu di Pejabat SPR . Satu lagi persoalan betul ke Pilihan Raya akan berlangsung pada Bulan Mac 2017 ? Jawapannya adalah belum tentu lagi sebabnya DS Najib tak buat pengumuman apa-apa lagi mengenai pilihan raya,cumanya berdasarkan rekod-rekod Pilihan raya sebelum ini, kelihatan seperti Mac 2017 adalah tarikhnya tetapi sama-sama kita tunggu pengumuman rasmi .

JomLike Page Kataubaid utk info menarik dan terkini !


Jadi kenapa perlu daftar undi sebelum 30 september ? . Untuk pengetahuan korang, kalau betul Pilihan raya pada bulan mac, rekod yang di ambil kira dan di benarkan mengundi akan di ambil setakat bulan september sahaja, kalau korang daftar selepas bulan september, kemungkinan besar , korang tak dapat mengundi di PRU nanti . sekarang korang dah fahamkan. Jom pergi daftar buat kawan-kawan batch 93,94 dan 95 . Kita nak malaysia yang lebih baik, jadi kita kena mengundi.

Sekian.


Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)