Tips kurangkan berat badan #4 | JANGAN TINGGAL SARAPAN PAGI !


KEPENTINGAN SARAPAN PAGI I Hello ! Tadi pagi, aku hampir-hampir terlepas sarapan pagi. Dapat Makan Roti sekeping pun jadi lah kan. korang nak tahu, antara waktu makan yang kita tak patut tinggalkan adalah waktu makan dengan isteri. hahaha okay itu aku melawak .

waktu makan yang aku maksudkan itu adalah waktu srapan pagi, kepentingan sarapan pagi kepada kita terutamanya yang bekerja adalah untuk membekalkan tenaga seharian. Ada di antara kita yang selalu skip sarapan pagi tapi dia mentekedarah punya banyak time lunch sebagai ganti tak makan sarapan pagi.

Perkara ini sebenarnya silap. waktu sarapana adalah waktu ideal untuk kita makan . Kalau korang nak kurus, korang jangan skip sarapan pagi. insyaallah nanti akan kurus la. Kepentingan ambil sarapan pagi ini juga adalah untuk mengelakkan badan kita terasa letih dan lesu sewaktu melakukan aktiviti harian .

Nutrition

Badan kita telah melalui tempoh masa yang lama dari waktu terakhir kita makan iaitu waktu makan malam. jadinya, dengan mengambil sarapan pagi. kita dapat kembalikan tenaga kita kepada asal . Di samping itu, kita juga boleh untuk mengelakkan makan tengah hari , jika kita masih mampu bertahan dengan makananan yang kita makan sewaktu sarapan tersebut .

Selalunya, memang tak tahan la kan. hahaha pukul 12 je, perut dah pasang lagu kriuk kriuk kriuk dah. tapi tak apa . sekurang-kurangnya kita tak tinggal sarapan pagi. itu yang lebih penting. untuk sebagai bahan bacaan tambahan untuk korang mengenai kepentingan sarapan pagi. korang boleh klik link ini.

Dalam tu , dia bagitau beberapa lagi kebaikan kita untuk mengambil sarapan pagi. ingat jangan terlepas untuk baca tips-tips kesihatan di situ . jaga kesihatan diri keluarga dan masyarakat. cewah dah macam iklan kementrian kesihatan lak. okay, pak abu takda ya. hehehe

sekian.

4 PERKARA YANG MENYEBABKAN ANDA TIDAK MAHU SKIP  SARAPAN PAGI >> KLIK SINI
Previous Post Next Post