HIKMAH Hilang Barang !

HIKMAH I Setiap dari kita mesti pernah mengalami kehilangan barang yang kita sayang . Handphone, iPad, dan sebagainya. Mesti time tu kita rasa sedih sangat sebab kita sayang benda tu dan susah nak cari ganti barang -barang yang hilang itu .

Tambah lagi, kalau kita sendiri yang kumpul duit untuk beli benda tu . nangis tak berlagu la jawab nya kaan. hehehe tapi ada kalanya , salah kita juga. yela salah letak barang tu kat tempat lain, tapi kita cari tempat lain .

ada kalanya, cari tak pakai mata. hahaha itu semua lumrah bila dah gelabah sangat barang hilang. ada satu perkara yang best bila cari barang hilang . apa dia ? kita tengah cari barang tu tiba-tiba jumpa duit RM 50 . perghh. terus stop cari barang tu . hahaha

sapa pernah  alami macam tu ? tengah cari barang jumpa duit , benda ni selalu berlaku bila hujung-hujung bulan. time duit dah nak arwah dah. time tu seluk-seluk poket, tengok-tengok ... ehhh ada duit lagi.. masa tu perasaan gembira yang ter amaat la sangat sehinggakan nak melompat je.

aku faham perasaan korang time tu. aku pun pernah je alami macam tu. hehehe. sedih sebab duit tk cukup, tup tup tup ada lagi dalam poket seluar . mana tak happy kaan. Aku nak kongsikan dekat korang 10 benda yang menggembirakan bila kita tengah cari barang. korang boleh klik link ini.

aku yakin korang akan tersenyum kembali bila tengok list yang di berikan di situ. Benda yang aku mention dekat ats tu , ada di letakkan dalam list 10 benda yang menggembirakan bila tengah cari barang. hehehe tengok tauu !

**gambar by google.com

sekian.

Previous Post Next Post