4 SEBAB KENAPA KEDAH KALAH FINAL PIALA MALAYSIA !


PERLAWANAN AKHIR PIALA MALAYSIA 2015 I Pertamanya aku ucapkan tahniah kepada pasukan negeri kedah. kerana layak ke final .Walaupun tewas kali ini, tidak bermakna ada tidak hebat. menjuarai piala liga perdana musim ini merupakan hadiah terbaik buat peminat sukan bola sepak di negara kita .

Pastinya, peminat bola sepak negeri kedah tidak kecewa kerana layak ke final selepas beberapa tahun tidak layak sudah cukup memberi kegembiraan kepada peminat bola sepak kedah. untuk entri ini, aku kongsikan kepada korang mengenai 4 sebab kenapa kedah boleh kalah pada Final Piala Malaysia 2015 !


Keputusan Final Piala Malaysia 2015

ini hanya pendapat aku, boleh nak berbeza pendapat. tapi kena jaga adab dalam berbeza pendapat.

1. Padang Licin .

ini masalah yang bagi aku kita , tidak boleh elak. sebagai manusia, siapa kita nak marah kepada hujan yang turun . kerana ia merupakan kehendak Allah kepada Manusia. Bagi aku, mungkin player kedah kurang dari segi mengawal bola ketika hujan dan dalam padang yang serupa macam sawah padi  tu kan. tak pa jadikan pengajaran untuk next-next game ya ^_^

2. Banyak Hilang Bola

Kondisi bola yang agak licin d tambah pula dengan keadaan padang yanglecak itu, sedikit sebanyak menggangu pergerakkan pemain.

3. Defender ke laut

ini faktor paling ketara sekali, apabila defender tidak memainkan peranan ketika caunter attack yang di lakukan oleh pasukan lawan. contoh insiden  ketika goal keeper negeri kedah, Firdau terpaksa keluar ke tengah padang untuk menyelamatkan bola. sehinggakan dia di layangkan kad merah kerana menampan menggunakan tangan di luar kawasan kotak penalti.

4. Tak ada luck

ini je la yang aku mampu simpulkan. banyak kesalahan mudah yang di lakukan di bahagian serangan dan juga pertahanan .aku nak cakap lebih-lebih pun, bukan aku yang main . betul tak ? jadi, segalanya dah berlaku, tahniah buat kedah kerana berjaya ke final untuk edisi kali ini. sungguh , aku yakin, rakyat kedah yang setia menyokong anda, akan tersenyum riang kerana team kedah kembali ke Final Piala Malaysia !


Terima Kasih buat Coach dan anak-anak buahnya. kita cuba lagi tahun depan. minta maaf andai komen aku ini mengguris hati mana-mana pihak, terutamanya coach dan staf kejurulatihan dan juga pemain. terima kasih sekali lagi untuk anda.

pulun kedah pulun!

Sekian.

p/s : tak campur lagi player lawan yang berlakon atas padang. ermm sapa tengok live , dan pernah main bola dan peminat bola, dia akan tau player tu berlakon atau pun tidak. senyum ^_^


Previous Post Next Post